ابراز همدردی با یک پیام تسلیت و تاثیرات آن برای عزیزانمان

بهمن ۲۵, ۱۴۰۱ 0 Comments

ابراز همدردی با یک پیام تسلیت و تاثیرات آن برای عزیزانمان

زمانی که شخصی یکی از عزیزان خود را از دست می‌دهد، در غم و ناراحتی عمیقی فرو می‌رود؛ در چنین شرایطی دانستن این موضوع که به او چه بگویید یا برای او چه کاری انجام دهید، یکی از سخت‌ترین کارهایی است که در پیش رو دارید. زیرا یک خانواده داغدار مدام با احساسات شدیدی مانند غم، اندوه، احساس گناه و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در چنین شرایطی ممکن است شما فکر کنید که نمی‌توانید هیچ کاری برای بهتر شدن اوضاع انجام دهید و یا باری از دوش خانواده فرد متوفی بردارید. اما هرگز فراموش نکنید که خانواده مورد نظر بیش از هر زمان دیگری به همدلی و حمایت شما نیاز دارد.

در چنین شرایطی نیازی نیست به ناله‌های او جواب دهید، او را آرام کنید و یا به او مشاوره دهید؛ بلکه بهترین کاری که می‌توانید برای ابراز همدردی با خانواده داغدار انجام دهید این است که به سادگی در کنار آن‌ها باشید حتی با ارسال یک پیام تسلیت https://charkhonaki.ir ، زیرا این پشتیبانی و حضور شماست که به آن‌ها کمک می‌کند با این درد کنار بیایند و به آرامی شروع به بهبودی نمایند.

تسلیت گفتن کار راحتی نیست و آداب مخصوص به خودش را دارد، مخصوصا نحوه تسلیت گفتن به دوست صمیمی یا آشنای نزدیک، که از همه سخت‌تر است. هنگام تسلیت گفتن، مجاز نیستیم هر چیزی را به زبان بیاوریم. بی‌توجهی به یک‌سری نکات ساده ممکن است به‌جای تسکین درد بازماندگان، اندوه آنها را بیشتر کند.

فرقی نمی‌کند حضوری تسلیت بگویید یا از راه دور؛ در هر صورت، نکاتی وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید؛ اما حالا که در دوران همه‌گیری کرونا به سر می‌بریم، حضور فیزیکی در کنار بازماندگان نه‌تنها کمکی به آنها نمی‌کند، حتی ممکن است شرایط را بدتر کند. به همین دلیل، ابراز تسلیت به‌شکل غیرحضوری اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

بطور کلی هدف از ابراز همدردی نشان دادن دلسوزی و نگرانی شما برای فرد داغدار است. میتوان به زبان آورد که شما چقدر دلتان برای فردی که از دنیا رفته تنگ میشود یا میتوانید برخی خاطرات خوب گذاشته با وی را در میان بگذارید. حال میخواهد این موضوع تسلیت پدر https://charkhonaki.ir برای فرد داغدار باشد یا سایر اعضای خانواده.

مهمترین نکته برای مکالمه در این خصوص این است که دلواپسی و نگرانی خود را برای فرد داغدار نشان دهید. ابراز اینکه ناراحتید و به عنوان یک حامی قابل دسترسی و اتکا هستید بسیار موثر خواهد بود.

چگونه از فرد عزادار حمایت کنیم؟

وقتی شخصی که برای شما مهم است، در غم و ناراحتی از دست دادن فرو می‌رود، دانستن اینکه چه بگویید یا چه کاری انجام دهید سخت است.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
اجاره سوئیت در تهران یا آپارتمان مبله در تهران؟

فرد داغدار با بسیاری از احساسات شدید و دردناک از جمله افسردگی، عصبانیت، گناه و غم عمیق در حال کشمکش است.

غالباً او در غم و ناراحتی خود احساس انزوا و تنهایی می‌کند، زیرا درد شدید و احساسات سخت می‌تواند افراد را از ارائه پشتیبانی منصرف کند.

ممکن است شما از مزاحمت یا گفتن جملات اشتباهی و یا از اینکه ناراحتی دوست خود را در چنین شرایط سخت وخیم تر کنید، بترسید.

یا شاید فکر می‌کنید برای بهتر شدن اوضاع از دست شما کاری برنمی‌آید.

این افکار قابل درک است اما اجازه ندهید که ناراحتی شما را از دلداری شخصی که ناراحت است دور کند.

حالا بیش از هر زمان دیگری، عزیز شما به حمایت شما احتیاج دارد.

نیازی نیست که به ناله‌های او جواب دهید، مشاوره بدهید یا چیزی بگویید و همه کارهایی که انجام می‌دهید درست باشد.

مهمترین کاری که می‌توانید برای یک فرد غمگین انجام دهید این است که به سادگی در کنار او باشید.

این پشتیبانی و حضور دلسوز شماست که به عزیزان کمک می‌کند تا با این درد کنار بیایند و به تدریج شروع به بهبودی کنند.

بلافاصله پس از اینکه باخبر شدید، تسلیت بگویید

دلیلی ندارد منتظر بمانید تا حتما در مراسم شرکت کنید و بعد به خانواده فرد متوفا تسلیت بگویید. بلافاصله پس از اینکه باخبر شدید، با تماس تلفنی، پیامک یا ایمیل این کار را انجام دهید.

برای این کار حتما پیامی خصوصی برای فرد موردنظر بفرستید مثلا متن همدردی پیام تسلیت مادر https://charkhonaki.ir و به‌هیچ‌عنوان به‌شکل عمومی در شبکه های اجتماعی این موضوع را منتشر نکنید؛ برای مثال، وقتی خبر را شنیدید، زیر آخرین پست اینستاگرام فرد موردنظر کامنت ننویسید که «تسلیت می‌گم. وقتی شنیدم خیلی ناراحت شدم».

شاید او واقعا تمایلی نداشته باشد این موضوع را در رسانه‌های اجتماعی مطرح کند؛ اما اگر خود او پستی را منتشر کرد و این موضوع را اطلاع داد، می‌توانید در بخش نظرات و دیدگاه‌ها پیامتان را برسانید. البته تسلیت گفتن تلفنی روش بهتری است. سعی کنید تماس بگیرید و تسلیت بگویید.

اگر فرد متوفی را چندان نمیشناختید، پیشنهاد گوش کردن به صحبت های نزدیکان عزادار راجع به عزیز از دست رفته اشان، نه تنها به آنها حس مورد توجه قرارگرفتن میدهد بلکه حتی از میزان فشاری که فرد متحمل میشود نیز کم میکند. اطلاع دادن اینکه شما همیشه برای حمایت و کمک آماده اید میتواند یک دلداری موثر در شرایط پراسترس و ناراحت کننده موجود باشد.