ساندویچ پانل چیست و چه کاربردی دارد؟

مرداد ۶, ۱۴۰۱ 0 Comments

ساندویچ پانل که از پرکاربردترین قطعات در صنعت ساختمان هستند، اخیرا با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساخت و ساز ساخته شده اند. به طور کلی، محصولاتی که اغلب در بخش ساخت و ساز استفاده می شوند در حال تغییر هستند. هر روز در بخش ساختمان سازی مواد و سازه های کاربردی و با کیفیت بهتری تولید می شود.

این تابلوها نیز به دلیل ساختار مفید و کاربردی مورد پسند بسیاری از مهندسان و کارفرمایان قرار می گیرند. به طور کلی برای نماهای بیرونی توسعه یافته و به عنوان پوشش فضاهای پشت بام استفاده می شود. همچنین به عنوان سیستم های عایق مخصوص ساختمان های صنعتی تولید می شوند.

 

ویژگی های ساندویچ پانل

مواد عایق که در داخل ساندویچ پانل پر می شوند بسته به موارد استفاده می توانند خواص متفاوتی داشته باشند. برای اطمینان از استفاده کارآمد، مواد پانل می تواند از پشم شیشه یا پشم سنگ ساخته شود. در این صورت می توان از آنها به عنوان مصالح سقف و دیوار در صنعت ساختمان استفاده کرد. زیرا می توانند عایق های بسیار موفقی از نظر عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی ارائه دهند. این مواد که ظرفیت بارگذاری مشخصی دارند در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم هستند.

 

ساندویچ پانل کجا استفاده می شود؟

این پانل ها که اغلب به دلیل ویژگی های متفاوت ترجیح داده می شوند، عمدتاً برای عایق کاری خارجی ساختمان ها استفاده می شوند. علاوه بر این، آنها یک محصول پرکاربرد برای سقف های کامپوزیت هستند.

سقف و دیوار ساندویچ پانل که به صورت مربع های کوچک تولید و به فروش می رسد امروزه در بخش ساختمان سازی ترجیح داده می شود زیرا عایق حرارتی و صوتی خوبی هستند و همچنین در برابر رطوبت و آتش مقاوم هستند.ساندویچ پانل که بسیار کاربردی هستند و قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند، باعث شده تا بیشتر متخصصان صنعت ساختمان آن را ترجیح دهند. این متریال مورد استفاده در ساخت و ساز مزایای بسیاری را در زمینه های مختلف به کاربران خود می دهد.

 

ساندویچ پانل

از ساندویچ پانل برای عایق صدا و حرارت استفاده کنید

علاوه بر مفید و کاربردی بودن، کیفیت آن نیز از ویژگی های قابل توجه آن است. این محصول به دلیل ساختار با کیفیتی که دارد دارای خاصیت عایق صدا می باشد.

مزایای مواد پلی اورتان به کار رفته در ساخت این پانل ها نیز بسیار زیاد است. همچنین امکان انتخاب رنگ فلزی دلخواه قسمت پایین و بالایی پنل نیز وجود دارد.

قیمت ساندویچ پانل

عوامل زیادی بر قیمت ساندویچ پانل تأثیر می گذارد که می تواند در هر نقطه دلخواه برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد. کیفیت بالای پنل های مورد استفاده برای عایق صدا باعث تغییر قیمت می شود. همچنین این قیمت با توجه به سایز و ابعاد پنل متفاوت است.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
همه آنچیزی که در مورد پر پشت شدن ابروها لازم است بدانید

با مزایای متعدد، قیمت آن مناسب و مقرون به صرفه است. حتی می توان گفت که قیمت مناسب پنل ها یکی از دلایلی است که اغلب آنها را ترجیح می دهند.

از ساندویچ پانل برای سقف استفاده کنید

از جمله مزایای استفاده از این پانل ها می توان به مواد بادوام و مرغوب آنها به ویژه برای سیستم های سقفی اشاره کرد. در سقف هایی که از پلی اورتان ساندویچ پانل استفاده می کنند، نیازی به تعویض آن در طول زمان نیست. برای داشتن زیباترین سقف ها و نمای بیرونی، انتخاب تخته پلی اورتان از بین تخته های موجود در بازار، مزایای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.

البته برای جلوگیری از مشکلات سقف، کار خوب و نصب خوب بسیار مهم است.اما با توجه به کیفیت مواد عایق، سقف مشکلی ندارد.

 

ساندویچ پانل سقفی

نحوه استفاده از مزایای ساندویچ پانل برای عایق حرارتی

ساندویچ پانل به روش های مختلفی برای عایق کاری ساختمان اجرا می شود. یکی از رایج ترین روش ها نصب بین دیوارها است. به دلیل کیفیت بالای آن برای عایق کاری حرارتی در بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود. ساخت صحیح ساختمان ها برای عایق حرارتی بسیار مهم است تا عایق کاری به راحتی انجام شود. برای این منظور باید پانل ها را روی دیوار قرار داد تا فاصله ای بین آنها وجود نداشته باشد.

عایق صوتی و حرارتی یکی از ویژگی های مهم و ضروری این پانل ها می باشد. در برخی موارد از پانل های پلی اورتان برای سقف ها نیز استفاده می شود. ساختار مقاوم آن یکی از مهم ترین دلایل استفاده از آن در سقف ها می باشد.

به طور کلی خلاقیت، طول عمر، برتری فنی، ویژگی‌های اقتصادی و زیست‌محیطی، امکان کار سریع و ایمن و سازگاری با فناوری‌های جدید از دلایل اصلی ترجیح این پنل‌ها در صنعت ساختمان است.

در نهایت باید بگوییم که ورا پنل با هدف جلب رضایت مشتریان خود آماده ارائه با کیفیت ترین پنل های سقفی و دیواری ساندویچ پانل می باشد.