لیست دوربین های فول فریم کانن

اسفند ۳, ۱۴۰۰ 0 Comments

لیست دوربین های فول فریم کانن

اگر بخواهید از عکس های خود برای ایجاد فیلم یا کلیپ و کشف آنها در برنامه های ویرایش فیلم استفاده کنید، تفاوت دیگری بین سنسور فول فریم و سنسور برش می تواند آشکار باشد. اگر دوربین های فول فریم سونی عکسی را از دوربین برش در برنامه های ویرایش فیلم مانند Final Cut یا Premium باز کنید، خواهید دید که مقدار بسیار کمی در دو طرف قاب عکس باقی مانده است. در اینجا باید عکس را به اندازه قاب عکس بکشید. اما عکس های گرفته شده با دوربین تمام قد به اندازه یک قاب عکس هستند و نیازی به کشیدن یا بزرگنمایی ندارید.

مهمترین مزیت این دوربین Canon RP وجود لرزشگیر پیشرفته تصویر نیکون در سنسور است. عملکرد لرزشگیر استفاده شده در این دوربین 5 محوره بوده و می تواند تا 5 استاپ لرزش دست را حذف کند و در کار با لنز بدون لرزش بسیار موثر است.

سنسور تصویر کامل مبتنی بر سنسورهای دوربین آنالوگ 35 میلی متری است که زمانی دنیا را در دستان خود نگه می داشتند. قبل از DSLR یا به اصطلاح دوربین دیجیتال، تنها سنسور در دوربین ها سنسور 35 میلی متری بود و هیچکس به آن فکر نمی کرد. اما با ظهور دوربین‌های DSLR، شرکت‌های تولید دوربین شروع tamir.ir به ساخت سنسورهایی کردند که کوچک‌تر از قبل هستند، بدون سنسورهای 35 میلی‌متری.

اولین و مهمترین عامل کل قاب دوربین است. در این مدل دوربین، سنسورها به میزان چهار سوم بزرگتر از سنسورهای APS-C و میکرودوربین‌ها هستند که کیفیت پردازش رنگ و نور و عملکرد بهتر در نور کم را بهبود می‌بخشد.

بازار هدف نیکون Z5 مشابه بازار Canon RP است. این دوربین همچنین ارزان ترین دوربین فول فریم نیکون بدون آینه است. جزئیات این دوربین تقریباً به اندازه Canon RP نزدیک است. یک تفاوت مهم این است که نیکون به جای بدنه 180 درجه این دوربین از نمایشگر 180 درجه استفاده می کند.

شرکت‌هایی از کانن و نیکون گرفته تا سونی و پاناسونیک در تلاش هستند تا با استفاده از قابلیت‌های دوربین‌های حرفه‌ای نسبت به دوربین‌های ارزان‌تر، کاربران بیشتری را جذب کنند. این رقابت باعث شده تا قیمت دوربین های فول فریم همچنان کاهش پیدا کند و هر روز شاهد مدل های جدیدی با عملکرد بهتر و قیمت کمتر در بازار باشیم.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
ویژگی های ایزوگام مناسب

دوربین‌های SLR فول فریم در حال کاهش بازار SLR هستند و مدل‌های جدیدتری مانند Canon EOS R6 که سال گذشته با دوربین گران‌تر Canon EOS R5 یا سونی A7 III در حال حاضر منسوخ  mvcportal.irشده معرفی شدند، تقریباً به همان میزان. قیمت ارزان، نزدیک به دوربین های خوب بدون تصویر کامل.

Canon RP دومین دوربین تمام قد کانن با بدنه بدون براق است. این دوربین را می توان ساده ترین، سبک ترین و ارزان ترین دوربین کانن دانست که برای جذب مشتریان بیشتر ارائه شده است.

Canon 6D Mark II تقریبا 5 سال پس از نسخه اصلی این دوربین یعنی 6D معرفی شد. مدل اصلی 6 بعدی در آن زمان قرار بود جایگاه Canon RP را در بازار امروز اشغال کند. این یک دوربین بسیار ارزان، گران قیمت و کارآمد با یک تصویر کامل برای مبتدیان است.

البته یکی از دلایل چنین سرعت بالایی، وضوح متوسط ​​20.1 مگاپیکسلی است.  خرید دوربین فول فریم دوربین این دوربین نیز از فناوری پیشرفته Dual Pixel AF بهره می برد. بدون شک این دوربین بهتر و قدرتمندتر از EOS RP و EOS 6D Mark II است و تقریباً تمام مزایای هر دو را دارد. اما این مزیت ارزان نیست و هزینه آن بالاتر از حد انتظار ما است.

قدرتمندترین دوربین بدون آینه ساخت Canon EOS R5 است. نام R5 ما را به یاد سری معروف دوربین های 5 بعدی کانن می اندازد که نمایندگان آن ناخواسته ما را در لیست بهترین دوربین های تمام قد قرار دادند. به نظر می رسد کانن قصد دارد همان نام معروف را در دنیای آینه ها ادامه دهد و اکنون هر آنچه را که می تواند با R5 پیاده سازی کرده است.