ویژگی‌های تجهیزات F5 + انواع محصولات F5

دی ۱۹, ۱۴۰۲ 0 Comments

خرید F5

F5 یکی از شرکت هایی است که تحولات زیادی در حوزه دیجیتال ایجاد کرده است. این شرکت تجهیزات سخت افزاری مختلفی را ارائه می دهد که هر کدام می توانند عملکردهای مختلفی داشته باشند. برای استفاده از محصولات F5 باید مجوز دریافت کنید. خرید F5 و لایسنس مربوط به آن از طریق مجموعه های مختلفی امکان پذیر است که یکی از آنها افراز پرداز سورنا می باشد. (اطلاعات بیشتر)

معروف‌ترین تجهیزات F5

همان‌طور که اشاره کردیم F5 ارائه‌دهنده انواع تجهیزات است که هرکدام در دسته‌بندی‌های متنوعی جای می‌گیرند. اگر بخواهیم معروف‌ترین محصولات F5 را نام ببریم باید از Big-IP یاد کنیم. این دسته از تجهیزات سخت‌افزاری تشکیل‌شده از ماژول‌ها و معماری‌های مختلفی هستند؛ ازاین‌رو می‌توانید از هر سری عملکرد متفاوتی مشاهده کنید. در پلتفرم BIG-IP انواع ماژول‌ها ارائه می‌شوند که محبوب‌ترین گزینه LTM است.

برای اینکه بتوان ارتباط و کیفیت بین سرور و کاربر را افزایش داد، می‌توان دست به خرید F5 و محصولات مرتبط با آن همچون BIG-IP زد. در واقع F5 نقش مهمی در حوزه Load Balancing ایفا می‌کنند. برای اینکه تعادل بار در ترافیک حفظ شود باید به سه عامل بسیار مهم توجه داشت که شامل گزینه‌های زیر هستند:

  • دسترسی
  • عملکرد
  • پایداری

F5 BIG-IP LTM با ساختار و عملکرد خاص خود می‌تواند به عنوان یک رابط بین کاربر و سرور عمل کند و در نهایت باعث برقراری سه عامل مذکور شود. با دریافت لایسنس F5 می‌توانید به‌تمامی این ویژگی‌ها دست پیدا کنید و شاهد هدایت ترافیک به مقصد باشید.

 

ویژگی‌های تجهیزات F5

افرادی که قصد خرید F5 را دارند، باید به ویژگی تجهیزات آن توجه داشته باشند. تجهیزات سخت‌افزاری F5 را می‌توان از دیدگاه‌های مختلف بررسی کرد که هرکدام برای شبکه حائز اهمیت هستند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به امنیت، بهینه‌سازی، مدیریت ترافیک، سرعت و مقیاس‌پذیری اشاره کنیم. در ادامه به صورت کامل‌تر به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

بحث امنیت؛ یک ویژگی بسیار مهم

امنیت یکی از مسائل ضروری و بسیار مهمی است که توجه به آن اهمیت دارد. تجهیزات سخت‌افزاری F5 بر مبنای SSL به احراز هویت می‌پردازد و تمامی داده‌ها را از مبدأ تا مقصد رمزگذاری می‌کند. این تجهیزات سخت‌افزاری به‌گونه‌ای هستند که می‌توانند از حملات DDoS جلوگیری به عمل بیاورند.

البته این تمامی ماجرا نیست. شما با تهیه لایسنس مربوط به F5 می‌توانید یک ساختار Full Proxy ایجاد کنید. این ساختار از این قابلیت برخوردار است تا ترافیک ورودی و خروجی برنامه‌های کاربردی را کنترل، بازنگری و در نهایت رمزگذاری کند. به‌طورکلی داده‌های حساس و انواع محتواها توسط F5 محافظت می‌شوند و اجازه ورود ترافیک مخرب را نخواهد داد.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
فروشگاه لباس نوزاد و کودک

بهینه‌سازی با کمک F5

با خرید F5 می‌توانید به بهینه‌سازی شبکه نیز بپردازید. در واقع با لایسنس تجهیزات سخت‌افزاری می‌توانید بازدهی برنامه‌های کاربردی را به شکل چشمگیری افزایش دهید. همچنین از توانایی آن به‌منظور افزایش ظرفیت سرویس نمی‌توان گذر کرد. با تهیه لایسنس F5 می‌توان یک ساختار Full Proxy ایجاد کرد. این ساختار یک رابط بین سرور و برنامه‌های کاربردی است که همراه با خود مزایا متنوعی دارد؛ از جمله:

  • امنیت
  • بهینه‌سازی
  • متعال کردن ترافیک انواع برنامه‌های کاربردی

زمانی که از تجهیزات سخت‌افزاری F5 استفاده می‌کنید، می‌توانید برنامه‌های کاربردی و همچنین سرورها را راحت‌تر به شبکه اضافه کنید. یکی از بهترین قابلیت‌های این تجهیزات برطرف کردن خطاهای سرور است. لازم به ذکر است تجهیزات مربوط به F5 ترافیک را به شکلی هوشمند فشرده‌سازی می‌کند. نتیجه این امر نیز آزاد شدن پهنای باند خواهد بود.

 

انواع محصولات F5

تجهیزات F5 دارای محصولات متنوعی میباشد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

محصولات BIG-IP

این سری شامل تجهیزات F5 ، سخت افزاری و نرم افزاری میشود که همگی از سیستم عامل TMOS استفاده می کنند. در ادامه ماژول های این محصولات F5 توضیح داده شده است:

  •  Big-IP LTM: این محصول که Local Traffic Manager نام دارد، تجهیزی از این خانواده است که وظیفه انجام Load Balancing را برعهده دارد.
  • Big-IP ASM: این محصول که Application Security Manager نام دارد، ابزاری برای ارائه راهکار های امنیتی در نرم افزار های تحت وب میباشد.
  • Big-IP APM:  این محصول که Access Policy Manager نام دارد، امکان کنترل دسترسی و احراز هویت در نرم افزار های HTTP و HTTPS را برای مدیران فراهم می کند.
  • Big-IP AAM: این محصول که Application Acceleration Manager نام دارد، راهکاری برای بهینه سازی و تسریع نرم افزار ها از طریق راهکارهایی مانند فشرده سازی و ذخیره سازی میباشد.