خرید عمده نرمال بوتانول

شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ 0 Comments

نرمال بوتانول یک الکل چهار زنجیره‌ای مستقیم یک مایع بی‌رنگ با فرار متوسط و بوی مشخص موز مانند دارد. این ماده دارای قابلیت انحلال محدودی در آب است، با این وجود به راحتی در حلال‌های معمولی مانند اترها، الکل، گلیکول‌ها و هیدروکربن‌ها قابل حل است. این ترکیب شیمیایی کاربردی در دمایی معادل ۱۱۸ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد و در دمایی معادل -۹۰ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد. نرمال بوتانول حلالی بسیار اشتعال‌پذیر است و نقطه اشتعال آن در حدود ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. این ماده شیمیایی می‌تواند به‌طور طبیعی به عنوان محصول تخمیر قندها و سایر کربوهیدرات‌ها ظاهر شود. با این حال، بیشترین کاربرد و تولید این ماده شیمیایی در عرصه صنعتی است.

 

نرمال بوتانول به عنوان یک ماده شیمیایی و به عنوان یک حلال برای پوشش‌های خشک و پخت محیط مفید است. این ماده به طور گسترده‌ای به عنوان الکل اتریفیکاسیون در ساخت رزین‌های آمینه استفاده می‌شود که به عنوان عوامل پخت‌وپز و خشک کردن فیزیکی استفاده می‌شود. همچنین یک حلال نهان بسیار مؤثر برای لاک‌های سلولزی و مینای دندان‌های اصلاح شده است و باعث کاهش ویسکوزیته فرمولاسیون و جریان و تراز عالی در هنگام تشکیل فیلم می‌شود.

از ویژگی‌های کلیدی نرمال بوتانول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

واکنش‌پذیری عالی به عنوان واسطه
بهبود جریان و براقیت در لاک‌های سلولزی و مواد پخت آمینو
حلال نهفته در لاک‌های سلولزی
غیر HAP
قابلیت تجزیه آسان
سرعت تبخیر آهسته
روش تولید نرمال بوتانول
این ماده به صورت طبیعی در برخی میوه ها مانند انگور و کیوی، علوف و درختانی مانند راش پیدا شده است. منابع طبیعی دیگری مانند شامل فضولات حیوانی، میکروبی و حشرات نیز حاوی این ماده هستند. همچنین به صورت گاز در محل دفن بهداشتی زباله ها نیز نشانه هایی از این الکل دیده شده است. اما به طور کلی چند روش برای تولید آن وجود دارد:

تولید به کمک اتانول و با هیدروژناسیون
استفاده از پروپیلن به کمک کاتالیست های همگن مانند هیدروژن
تولید از کربوهیدرات‌ها به وسیله‌ی تخمیر
کاربردهای نرمال بوتانول
از نرمال بوتانول می‌توان برای ایجاد سایر مواد شیمیایی از واسطه شیمیایی استفاده کرد (به عنوان مثال استرها، استات n-بوتیل و رزین‌های آمینه). همچنین می‌توان از آن به عنوان حلال در تولید محصولات مصرفی استفاده کرد زیرا بسیاری از مواد آلی در آن محلول هستند. نرمال بوتانول به عنوان حلال برای رنگ، پوشش، لاک الکل، چربی، روغن، موم، لاستیک و نرم کننده استفاده می‌شود. افزودن مقادیر بسیار کم بوتانول به لاک های بر پایه رزین‌های قابل حل در اتانول از چسبناک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. از دیگر موارد استفاده می‌توان به پوشش پارچه در صنعت نساجی، به عنوان ماده تمیزکننده یا صیقل دهنده، بنزین، روغن ترمز و در محصولات مصرفی مانند آرایش، محصولات ناخن، محصولات بهداشتی و محصولات اصلاح در صنایع آرایشی اشاره کرد. نرمال بوتانول به عنوان یک جایگزین برای سوخت دیزل و گازوییل نیز پیشنهاد می شود. بازار اصلی مصرف کننده اصلی این محصول صنایع شیمیایی، پتروشیمی، منسوجات، پاک کننده و لوازم آرایشی است.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
بهترین کتاب اموزش سئوی سایت

از دیگر کاربردهای نرمال بوتانول نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماده اولیه برای پوشاندن رزین‌ها، کربوکسیلات‌های بوتیل مانند استات بوتیل، آکریلات بوتیل و اترهای گلیکول
به عنوان یک دربردارنده در رنگی کردن پلی وینیل الکل و در دیسپرسیون‌های آهارزنی پارچه برای الیاف‌های نایلون
به عنوان یک حلال شستشو در تهیه کاتالیزورها برای پلیمریزه کردن اتیلن در فشار پایین
استخراج نمک‌های فلزی از محلول‌های آبی
کاربرد به عنوان سوخت بیولوژیکی
واسطه‌های کشاورزی
پوشش‌های معماری
OEM خودکار
پلاستیک خودکار
اصلاح مجدد خودکار
مصالح ساختمانی
پوشش‌های سیم‌پیچ
مواد شیمیایی ساختمانی
مبلمان
عامل ضدکف در صنعت کاغذ
پوشش‌های عمومی صنعتی
هنرهای گرافیکی
تعمیر و نگهداری صنعتی
روان کننده‌ها
کاربردهای دریایی
رنگ و پوشش
حلال‌های فرآیند
پوشش‌های محافظ
مواد شیمیایی ویژه
پوشش‌های چوبی
چاشنی های مختلف در غذاها
شرایط نگهداری نرمال بوتانول
هر عمده فروش مواد شیمیایی برای نگهداری محصول دارای یک مرکز ذخیره‌سازی عمده پتروشیمی است. ذخیره‌سازی به طور معمول در یک مکان خنک، خشک و با تهویه مناسب و به دور از عوامل اکسید کننده انجام می‌شود. نرمال بوتانول نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب، گرما و شعله‌های باز قرار بگیرد. حلال‌هایی مانند این ماده شیمیایی باید در ظروف طبل دار مانند ایزوتانک‌های ساخته شده از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا فولاد کربنی نگهداری شوند.

نرمال بوتانول
سمی بودن نرمال بوتانول
مانند بسیاری از الکل‌ها، بوتانول نیز سمی شناخته می‌شود. این ماده سمی بودن کمتری را در آزمایش‌های تک‌دوز برای حیوانات آزمایشگاهی نشان داده است و به اندازه کافی برای استفاده در مواد آرایشی بی‌خطر محسوب می‌شود. قرار گرفتن در معرض بیش از حد کوتاه و مکرر با پوست می‌تواند، مانند سایر الکل‌های زنجیره کوتاه منجر به تنزل سیستم عصبی مرکزی شود.

درباره تاثیر نرمال بوتانول بر سلامت انسان باید گفت که این ماده شیمیایی از طریق روده و ریه ها و تا حد کمی از طریق پوست جذب می شود. درنتیجه تماس مکرر این ماده با پوست می تواند تحریکات و یا مشکلات پوستی ایجاد کند. اما ذکر این نکته لازم است که تحریکات مسیرهای تنفسی فقط در غلظت‌های بالای این ماده رخ می دهند.

وضعیت بازار نرمال بوتانول
نرمال بوتانول یک ماده بسیار کاربردی است به طوریکه با فراتر از ۸ میلیارد پوند معامله در سال جز برترین مواد شیمیایی جهانی است. وارد کنندگان و صادر کنندگان این ترکیب الکلی را در سطح جهان به شرح زیر هستند:

مهمترین صادر کنندگان برتر نرمال بوتانول در سطح جهان به ترتیب شامل عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ایالات متحده آمریکا، سایر کشورهای آسیایی و بلژیک-لوکزامبورگ به ترتیب نزولی گزارش شده‌اند.

 

خرید عمده نرمال بوتانول