طراحی اپلیکیشن‌ موبایل

خرداد ۳۱, ۱۴۰۲ 0 Comments

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که با وجود داشتن وب سایت برای کسب و کارها، دیگر چه نیازی به داشتن اپلیکیشن موبایل است؟ بله درست است، با داشتن سایت هم می توانید توسط مشتری دیده شوید و در دسترس مشتریان باشید.

اما باساخت اپ موبایل  می توانید امکانات بیشتری را در اختیار کاربران تلفن های هوشمند قرار دهید و رضایت آن ها را جلب کنید. به عنوان مثال تصور کنید با طراحی اپ موبایل و دسترسی به امکانات تلفن همراه مانند بلندگو و دوربین و … چه حس و تجربه متفاوتی را در کاربران می توانید ایجاد کنید. علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که کاربران تلفن های هوشمند انتظارات بیشتری از تلفن همراه دارند و نحوه استفاده آن ها به کلی تغییر کرده است.

هدف از ساخت اپ موبایل چیست؟

یکی از اهداف مهم طراحی اپ موبایل جذب مشتری، وفادارسازی مشتری و تشویق مشتری برای خرید می باشد.

صاحبان کسب و کارها با بازاریابی توسط اپلیکیشن های موبایل، به راحتی می توانند از طریق سرگرم کردن مشتری، مخاطبان هدف خود را جذب کنند. در این نوع از کمپین ها محصول یا خدمت مورد نظر به راحتی به مخاطبان معرفی می شود.

اپلیکیشن یک گزینه عالی برای کمپین بازاریابی به صورت آنلاین محسوب می شود. کار کردن راحت با اپلیکیشن ها باعث شده است که همه افراد جامعه بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. این ویژگی میزان مشارکت مخاطبان را به صورت چشم گیری افزایش داده است.

تجربه کاربری، که با نام UX (تجربه کاربری) نیز شناخته می شود، مجموعه ای از عوامل یا عناصر مربوط به تعامل کاربر در برنامه تلفن همراه است. بسته به نحوه این تعامل؛ کاربر در مورد قابلیت استفاده از برنامه یک یا دیگر درک می کند. می توان گفت که نشان دهنده میزان رضایت کاربر از برنامه است.

برنامه ای با قابلیت استفاده خوب، دسترسی و تعامل را برای کاربر در مواقعی که می خواهند از اپ استفاده کنند، تسهیل می کند. آن وقت است که می توانیم بگوییم تجربه کاربری ایجاد شده توسط آن برنامه مثبت است. UX بسیاری از جنبه های مربوط به جنبه بصری یا قابلیت دسترسی را در نظر می گیرد.

سرعت و توسعه مداوم اپلیکیشن از نکاتی است که همواره باید توجه داشته باشید. انتظار برای اجرای یک اپلیکیشن بدترین موردی است که کاربر با آن روبه رو می شود. همیشه خود را جای کاربران خود قرار دهید تا تصمیمات درستی بگیرید.

 هرچه شهودی تر و ساده تر باشد، پذیرش بهتری در بین کاربران خواهد داشت. اگر می توانید کاری را در سه مرحله انجام دهید، آن را در چهار مرحله طراحی نکنید. این اقدام همچنین به کاهش سرعت بارگذاری برنامه کمک می کند، بنابراین تجربه کاربر در این مرحله بهتر می شود.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
راهنمای خرید عطر و اسانس گرمی           

متن: متن را در بخشی از برنامه که مشخص است، مانند پر کردن فرم قرار دهید. شما می توانید یک عبارت راهنمای مختصر را در نقاط خاصی قرار دهید. برای دستیابی به این هدف، نمادها و فونت نقش منحصر به فردی دارند. در حالت ایده آل، کاربر یک دکمه را در یک نگاه تشخیص می دهد.

فرم ها: فرم ها مولفه هایی هستند که در تمام طرح های برنامه ها یا صفحات وب وجود دارند. برای تسهیل تجربه کاربر، آنها باید با کمترین تعداد فیلد ممکن پیکربندی شوند. اگر داده های لازم را با سه فیلد به دست می آورید، پنج مورد را درخواست نکنید، کاربر از شما تشکر می کند.

– حفظ عادات کاربر

کاربران معمولا با یک دست با تلفن های هوشمند کار می کنند، و حرکات خاصی در استفاده از تلفن دارد. حفظ این حرکات به عنوان راهی برای تعامل با اپلیکیشن هنگام ساخت اپلیکیشن به شما کمک می کند تا یک اپلیکیشن موفق طراحی کنید. معمولاً ما عادت داریم که به شیوه خاصی صفحه را لمس کنیم، طراح اپلیکیشن باید آن را حفظ کند تا استفاده از آن تسهیل شود و بنابراین، یک تجربه کاربری عالی ارائه می دهد.

– اطلاع از خطاهای دسترسی

تجربه کاربری ایده آل شامل درک خوب از عملکرد و طراحی برنامه است. برای این منظور، در صورت بروز خطا، آنها باید بتوانند به وضوح تشخیص دهند و وقت کاربر را در حدس زدن آنچه در حال رخ دادن است هدر ندهند. یک صلیب قرمز، یک ستاره یا یک پنجره کوچک توضیح دهنده کمک بزرگی در درک خطا خواهد بود. عملکرد صحیح برنامه به اندازه عملیات در صورت بروز خطا و پشتیبانی ارائه شده اهمیت دارد.

– استفاده از اسکرول

اگر محتوای بیشتری در رابط کاربری وجود دارد و می توانید اسکرول کنید، در طراحی اپلیکیشن‌ موبایل باید در نظر بگیرید که چگونه آن برای کاربر در دسترس باشد. یک راه می تواند با قرار دادن آیکونی باشد که نشان می دهد محتوای ادامه دارد. با این حرکات کوچک، دسترسی کاربر تسهیل می شود و تجربه کاربر تقویت می شود.