پلاسما جت چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

اسفند ۱۱, ۱۴۰۲ 0 Comments

پلاسما جت یکی از روش های نوین درمان و زیبا سازی پوست است که کاربردهای متنوعی در زمینه زیبایی دارد، اساس این روش بر تزریق پلاسما با درجه حرارت بالا به لایه های مخصوصی از پوست و تبخیر سلول های پوستی آن ناحیه است. این روش در حال حاضر کاربرد های متفاوتی دارد و برای درمان انواع مشکلات پوستی اعم از چین و چروک ، جای زخم و جوش ، افتادگی پلک و…مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این گفتار با پلاسما جت و ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

پلاسما جت چیست؟

پلاسما یکی از حالت های چهارگانه ماده است و پلاسما جت روشی درمانی برای برطرف سازی مشکلات رایج پوستی با استفاده از پلاسماست. در این روش لایه های پوستی در ناحیه خاص تخریب می شوند و با افزایش سرعت آبرسانی وکلاژن سازی ، سلول های پوستی بازسازی می شوند و پوست ظاهری کاملا سالم و زیبا می یابد.

برخلاف تصورات عموم در پلاسما جت سلول های پوستی نمی سوزند و پوست دچار آسیب و سوختگی نمی شود، در این روش یون های مثبت و منفی موجود در پلاسما باعث تحریک و تسریع روند رشد و بازسازی سلول های پوستی می شوند و از این طریق بهبود رخ می دهد، بنابراین اگرچه در این روش ممکن است زخم های ریزی روی پوست ایجاد شود اما این زخم ها کاملا بهبود پذیر و موقتی هستند و به سرعت از بین می روند.

پلاسما جت چه کاربردی دارد؟

از کاربرد های پزشکی و زیبایی پلاسما جت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لیفت غبغب
  • لیفت شقیقه
  • پاک کردن تاتو
  • رفع گودی زیر چشم
  • لیفت و کاهش سایز بینی
  • رفع و درمان افتادگی پلک
  • درمان جای زخم و اسکار های پوست
  • از بین بردن خال های نقاط مختلف بدن
  • انواع ترک های پوستی ناشی از افزایش وزن، حاملگی و بلوغ
  • بر طرف کردن خطوط ریز دور چشم، خط خنده، پیشانی و…
  • درمان ضایعات پوستی از قبیل زگیل، فیبروئید ها، زگیل تناسلی و غیره

پلاسما جت پلک

پلاسما جت پلک یکی از روش هایی است که برای زیباسازی و جوان سازی پلک های افتاده مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش از پلاسما جت برای درمان افتادگی پلک و چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم استفاده می شود.

درصورتی که چین و چروک ها عمیق نباشند و افتادگی پلک زیاد نباشد تنها با یک جلسه پلاسما جت می توان ظاهر چشم ها را تغییر داد. این روش یک روش ایمن و بدون عارضه برای درمان افتادگی پلک و چین و چروک ناحیه حساس و آسیب پذیر پلک است.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
آشنایی با تأثیر شگفت انگیز روغن کرچک بر سلامت پوست و مو

پلاسما جت پشت لب

پلاسما جت پشت لب به منظور برطرف سازی خطوط و چین و چروک های اطراف لب و نیز به منظور بهبود جریان خون در بافت لب و افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می گیرد. از پلاسما جت می توان برای فرم دهی به لب ها هم استفاده کرد.

فرم دهی و لیفت لب با استفاده پلاسما جت ماندگاری بیشتری نسبت به روش های مشابه مانند تزریق ژل دارد و از آنجایی که در این روش سلول های پوست به طور خود به خودی تحریک می شوند با وجود اینکه ظاهر طبیعی لب حفظ می شود ،فرم و حجم دلخواه را می گیرد.

عوارض پلاسما جت چیست؟

از آنجایی که پلاسما جت یک روش درمانی غیر تهاجمی و بدون جراحی است عوارض جانبی خاصی به همراه ندارند. تنها ممکن است در طول درمان احساس خارش و سوزش خفیف برای دواطلب به وجود بیاید و زخم های ریزی در ناحیه مورد نظر ایجاد شود یا قرمزی و تورم پوست در منطقه تحت درمان مشاهده شود.اما این عوارض هم به سرعت از بین می روند و اثری از آن ها باقی نمی نماند.

این عوارض خفیف بسته به نوع پوست ، منطقه مورد درمان و سن افراد بین چند ساعت تا چند روز به طور کامل محو خواهد شد.البته استفاده از این روش برای برخی از افراد ممنوع است و ممکن است سلامتی آن ها را تحت تاثیر قرار بدهد.

آیا پلاسما جت محدودیت سنی دارد؟

خیر از آنجایی که این روش درمانی غیر تهاجمی است، از نظر پزشکی محدودیتی برای انجام آن در گروه ‌های سنی مختلف وجود ندارد. اما بهتر است که از این روش درمانی را در سنین پایین ‌تر از ۲۰ سال و بالا تر از ۸۰ سال استفاده نشود.

به این دلیل که در سنین زیر ۲۰ سال هنوز هورمون ‌های بدن به طور کلی به تعادل نرسیده اند و همین امر سبب از بین رفتن اثرات پلاسما جت می شود. در سنین بالای 8۰ سال نیز چون شدت آسیب‌ ها و چین و چروک‌ های پوستی بالا است و پوست فرد زیباجو خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است بنابراین بهتر است که انجام نشود.