پیشنهادهای وسوسه انگیز بلاگرهای معروف آشپزی [قسمت دوم]

تیر ۲۱, ۱۴۰۰ 0 Comments

در قسمت اول سلسله مطالب معرفی بهترین وبلاگای آشپزی که به وسیله فود بلاگرها (food blogger) ها طراحی و راه اندازی شده، ۸ مورد از پر بیننده ترین وبلاگای آشپزی چند سال گذشته که به وسیله Greatist معرفی شده بود رو بررسی کردیم.

همونطور که عنوان شد، حالا تعداد خیلی از مخاطبان دنیای رنگارنگ آشپزی، از راه وبلاگایی که به وسیله سرآشپزهای معروف و نویسنده های مطرح دنیای آشپزی راه اندازی شده، رسپیای وسوسه انگیز رو در زمینه های جور واجور دریافت کرده و از نظرات آنلاین این افراد بهره مند می شن.

دنیای شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام هم به کمک بلاگرهای آشپزی اومده تا مثل فشن بلاگرا و توریسم بلاگرها، فعالیت خود رو در شبکه های اجتماعی با توییتا و اینستا نوشته های هیجانی و جذاب، در اختیار مخاطبان خود در سراسر جهان بذارن.

بعضی از بلاگرهای آشپزی، به کمک دنیای عجیب شبکه های اجتماعی، نزدیک به نیم میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارن و بعضی هم تا کنون دو هزار پست به اشتراک گذاشته ان. اینا نشون میده که بخشی از سبک زندگی دیجیتالی مردمون روزگار ما، به دنیای آشپزی در فضای دیجیتال ربط داره و این بخش، از جنبه های جورواجور، بستر فرصت آفرینی واسه علاقمندان به استارت آپ و کارآفرینی دیجیتالی میشه.

در گفتار دوم، به موارد دیگری از بلاگرهای مطرح آشپزی که جوایز معتبری هم به دست آوردن می پردازیم.

دنیای آشپزی رو با بلاگرهای آشپزی دنبال می کنیم.
چون در این وبلاگا درباره غذای ارگانیک صحبت شده، کمی درباره این نوع غذا بدونیم.

غذای ارگانیک: نیاز قرن ۲۱

صنعت کشاورزی و رشته هایی که انگار مربوط به پیشرفت این صنعت هستن، به این باور رسیدن که مصرف هر چیز طبیعی، مثل باورهای قدیمی مردم، بهتر از مواد صنعتی و فرآوری شده.

بررسیا نشون میده که  اندازه مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌هایی مثل فلانوئیدها در شکلای جور واجور ارگانیک، دو برابر بیشتر از شکلای جور واجور معمولیه. حتی اگه هزینه تولید این نوع محصول، بیشتر از راه صنعتی با کودهای شیمیایی باشه.

اما به هر حال، طرفداران تغذیه، مخالف غذاهای ترا ریخته هستن و این موضوع، جنجالای بسیاری رو در دنیا به راه انداخته.

اما این اجناس غذایی ارگانیک (organic foods) چه هستن که در سال‌های گذشته این همه درباره اونا جار و جنجال شده؟ کلا، غذای ارگانیک یا طبیعی، به غذایی گفته می‌شه که بدون دخالت یا بدون مصرف آفت‌کش‌ها، کودهای شیمیایی و ترکیبات اصلاح شده ژنتیکی تولید شده باشه. در واقع کشاورزی ارگانیک، روش‌ای از کشاورزیه که در همه مراحل کاشت تا برداشت، جمع آوری و بسته‌بندی اجناس کشاورزی از کود شیمیایی استفاده نمی‌کنه.

البته، در اول این اجناس، فقط در فروشگاه‌های کوچیک و یا در بازارهای محلی کشاورزان قابل دسترس بود، ولی در سال‌های گذشته، به طور بزرگی در بیشتر فروشگاه‌ها در کشورای اروپایی و آمریکایی جفت و جور و قابل دسترس شد؛ اون طور که مصرف غذاهای ارگانیک در بین مردم آمریکا درزمان چند سال گذشته دارای رشد ۱۷ تا ۲۰ درصدی بوده.

در حالی که کالاهایی که قبل از این در بازار عادی بوده‌ان و از نظر شکل ظاهری بهتر و بزرگتر هم بودن، تنها رشد ۲ تا ۳ درصدی داشته‌ان. به خاطر همین هم خیلی از شرکت‌های تولید مواد غذایی به سمت مصرف این مواد واسه تولید فرآورده‌های خود جهت داده شده‌ان.

در اول، غذای ارگانیک تنها شامل سبزی‌های تازه بود و اولین مصرف کنندگانی که از غذای ارگانیک استفاده می‌کردن، به دنبال غذایی بودن بدون مواد شیمیایی، تازه و در حد امکان دارای کمترین مراحل روند؛ و چون اونا باید شکلای جور واجور لازم خود رو مستقیماً از کشاورزان خریداری می کردن پس، شعار «کشاورز خود رو بشناس تا غذای خود رو بشناسی» از اولین شعارهایی بود که به خاطر گسترش مصرف غذاهای ارگانیک، باب شده.

به هر حال غذا ارگانیک، ما رو از بیماریای خاموش قرن مانند دیابت، دور می کنه.
روشای آشپزی که در ادامه به اون اشاره شده، تلاشی واسه آشتی با دنیای غذاهای ارگانیک و گیاهیه.

دنیای آشپزی رنگارنگ Ella

خانوم Ella Woodward یکی دیگه از بلاگرهای مطرح دنیای آشپزی بوده که تونسته در چند سال گذشته، رسپیای مربوط به پخت غذاهای گیاهی و کم کالری رنگارنگ رو در اختیار مخاطبانش در سراسر جهان بذاره. نامی که ایشون واسه وبلاگش انتخاب کرده: خوشمزه های ella بوده و به نظر می رسه صدها رسپی ارائه شده در وبلاگ، تا حدودی نشون دهنده فلسفه نام گذاری این درگاهه.

ایشون تازگیا با منتشر کردن کتاب جدید آشپزی خود در انگلیس، همایشایی رو برپا کرده که با استقبال طرفداران و هواداران آشپزی خوشمزه الا قرار گرفته و این قضیه در اینستاگرام ایشون هم قابل بررسیه.

در وبلاگ این آشپز خلاق و نویسنده، رسپیای مختلفی از شکلای جور واجور و اقسام غذاهای گیاهی و دریایی و رژیمی به زبون آسون و مواد اولیه ارزون و در دسترس معرفی شده که می تونه هر نوع سلیقه ای رو به خود جذب کنه.

ویدئوایی واسه معرفی عملی روش پخت و طبخ غذاهایی که خانوم ella در وبلاگ معرفی می کنه هم ارائه شده.
این آشپز جوون، تا کنون ۴ کتاب تالیف و منتشر کرده که مخاطبان زیادی رو در آمازون به سمت خود کشونده. در این کتابا، بیشتر از ۲۰۰ رسپی از شکلای جور واجور غذاهایی که ella در وبلاگ خود معرفی کرد، به صورت تشریحی و مصور ارائه شده.

دنیای خوشمزه و رنگارنگ Ella در اینستاگرام، مخاطبان بسیاری داره.
اون در گروه آشپز بلاگرهاییه که بیشتر از ۱ میلیون مخاطب در این شبکه محبوب عکس محور داشته و فعالیتای اون، درخشش زیادی در رسانه های مطرح آشپزی جهان داره.

ایشون رو در این نشانی دنبال کنین.

این خانوم جوون خوش سلیقه، ظرف ۳ سال گذشته بیشتر از ۲۹۰۰ رسپی و عکس از نتیجه های خوردنی خود در اختیار مخاطبانش قرار داده. ایشون رو یه کارآفرین در میدون صنعت غذا هم میشه نامید.

اوایل ژانویه ۲۰۱۷ میلادی بود که تعداد مخاطبان صفحه اینستاگرام ایشون از مرز یه میلیون دنبال کننده فرا تر رفت و اونو به پخت کیکی واسه گرامی داشت این اتفاق خوب، تشویق کرد.
کیکی که با ماستی با طعم نارگیل و شکلای جور واجور رزبری و توت فرنگی و قطعات میوه طراحی شده و با مربای توت فرنگی، عدد ۱M روی اون حک شده.

مجموعه Mae Deli که ایشون در اون فعالیت داره، این کیک خوشمزه رو طبخ کرد.
درباره این آشپز معروف این روزای اینستاگرام در گزارشات بعدی بیشتر میگیم.

گشتی در غذاهای واقعی

عنوان وبلاگ آشپزی معروف دیگری که باید به اون اشاره کنیم، Running on Real Foodه که تلاش داره دنیای رنگارنگ آشپزی رو با آموزش دهنده معتبر واسه علاقمندان به ورزش و تغذیه سالم معرفی کنه.
فلسفه خوردن و نوشیدن سالم، بحث ایه که این وبلاگ به اون اشاره داره و عقیده داره که آدما، نیازای تغذیه ای متفاوتی دارن که باید به اون توجه داشت.

این درگاه رو در این نشانی دنبال کنین.

حس سیب زمینی شیرین

وبلاگ آشپزی که به وسیله سرآشپز Jenne Claiborne راه اندازی شده، تلاش می کنه تا رژیمای غذایی کم کالری خوشمزه اما به درد بخور رو در اختیار عاشقان آشپزی آسون بذاره. وبلاگ Sweet Potato Soul واسه کسایی که دوست دارن تا پوست سالم و موهای پر پشت و بدنی سالم با تغذیه خوب داشته باشن، رسپیای وسوسه انگیز خوبی داره که این غذاها با سلیقه خانوم Jenne هم به زیبایی تزیین شده.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
خرید تابلو عکس
این وبلاگ رو در این نشانی دنبال کنین.

این وبلاگ پر مخاطب آشپزی هم از قسمتای مختلفی تشکیل شده :

  • دنیای رسپیای جذاب و رنگارنگ

 

  • ویدیوهای آموزش آشپزی این دختر جوون خلاق.

 

 

 

 

  • اخبار فعالیتای آشپزی

 

در این وبلاگ تلاش شده تا واسه سلایق جور واجور و ذائقه های جورواجور مخاطبانش که از سراسر جهان هستن، رسپیای جذابی معرفی شه تا افراد بتونن هر روز با مطالب این وبلاگ، با دنیای رنگارنگ و وسوسه انگیز غذاهایی که آموزش داده می شه آشنا شن.

اینستاگرام این بلاگر آشپزی، بیشتر از ۳۱ هزار مخاطب داشته و بیشتر از هزار و دویست پست رو در سه سال گذشته به اشتراک گذاشت.

پیشنهادات آنجلا لیدون

رسپیایی که واسه گیاهخواران و عاشقان آشپزی سالم کم نمک و کم چرب همیشه جذاب و جالبه، در وبلاگ آشپزی آنجلا لیدون در دسترسه. یکی از دلایلی که دلیل شد تا خانوم اونجا به وبلاگ نویسی در میدون آشپزی سالم روی بیاره، علاقه وافر همسرش به دنیای رنگارنگ فست فودا بود.

اون حالا با رسپیای جذاب، مخاطبان بسیاری در سراسر جهان داره که در درگاه ایشون میشه اطلاعات مختلفی بدست آورد. این وبلاگ آشپزی دارای قسمتای متنوعی مثل ده ها وبلاگی که تا کنون ارائه شده بوده که در ادامه به تعدادی از اونا می پردازیم.

بخش رسپی در وبلاگای آشپزی، بسیار پر مخاطبه. صدها مورد دستور غذایی جذاب و رنگارنگ که واسه ذایقهای جورواجور تشویق کننده بوده، در این بخش مشاهده می شه.
بخشای محبوب و پر مخاطب وبلاگ آشپزی خانوم آنجلا رو در قسمت popular میشه بررسی کرد.

ایشون کتابای زیادی در مورد آشپزی سالم نوشته که در این قسمت ارائه شده.

اینستاگرام ایشون بیشتر از ۴۸۰ هزار دنبال کننده داره که ظرف چند سال گذشته بیشتر از ۱۱۰۰ پست در اون به اشتراک گذاشته.
اون با اینکه مادر دو فرزنده، اما صدها رسپی متنوعی رو در اینستا خود منتشر کرده و حتی فایل ویدئویی غذاهایی که پخت کرده رو هم بعضی وقتا در اختیار جامعه مخاطبانش قرار داده.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، اپلیکیشن این آشپز جوون وبلاگ نویس، در فهرست اپای پر مخاطب بلاگرهای آشپز معرفی شد که در اینستا نوشته ای اعلام شده.

یکی از نکات باحال درباره کار و کاسبی این وبلاگ نویس آشپزی اون هستش که اپ خود رو به مدت چند روز به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار میده و پس از اون، باید واسه خرید و به کار گیری خدماتی که اپ به شما میده، مبالغی پرداخت کنین. اپ این خانوم رو در این نشانی دانلود کنین که قیمتش ۲ دلاره.

این روش جذاب کسب درآمد از راه آشپزی دیجیتالی رو در نظر داشته باشین.

زندگی خوشحال و سالم

زندگی خوشحال و سالم عنوان وبلاگیه که با عنوان Health, happy life به وسیله نویسنده و وبلاگ نویس معروف:‌Kathy Patalsky منتشر می شه.
درگاه ایشون رو در این نشانی دنبال کنین. اون صدها رسپی مربوط به غذاهای گیاهی که مغزی و داراش ارزش غذایی مناسب هستن رو در وبلاگ خود اطلاع رسانی کرده.

البته، غذهایی که خانوم کتی در وبلاگ جذابش ارائه کرده، بعضی وقتا واسه تازه وارده های دنیای آشپزی، جفت و جور اش سخته. اما اون همیشه آپشنایی واسه آشپزی آسون ارائه می کنه تا همه گروه های سنی و عاشقان دنیای آشپزی بتونن از نتیجه های وسوسه انگیزه استفاده کنن.

وبلاگ آشپزی خانوم کتی مثل دیگه بلاگرای آشپزی، قسمتای متنوعی داره.
در بخش رسپی، به اطلاعات بیشتر از ۲۰۰ رسپی جهت طبخ شکلای جور واجور شیرینی و کیک و سالاد و غذاهای فصلی با راه و روش آشپزی سالم (Healthy cooking) میشه دسترسی داشت.

در بخش معرفی کتاب، کتابایی که ایشون تالیف و منتشر کرده ارائه شده و میشه لینک خرید اونو بررسی کرد.
کتاب نویسی، بخش جدانشدنی از دنیای وبلاگ نویسای دنیای آشپزی هستش.
علاوه بر اینا، ویدئوهایی که چگونگی طبخ غذاهایی که اون تولید کرده رو نشون میده، در این قسمت در دسترسه.

کتی از جمله بلاگرهای آشپزی اهل سفر و تفریح به نقاط جور واجور جهان بوده و بخاطر این، غذای ملل از جمله بخشای مورد علاقه ایشانه که در این قسمت اطلاعاتی درباره اون ارائه شده.

اینستاگرام ۲۸ هزار نفری ایشون رو در این نشانی دنبال کنین که پر از پیشنهادات طبخ شکلای جور واجور و اقسام شیرینی و غذاهای کم نمک و کم شکره.

وبلاگ The First Mess

خانوم لورا، وبلاگ نویس کانادایی بوده که وبلاگ آشپزی ایشون مخاطبان بسیار داره.
آشپزی با مواد غذایی ارگانیک و طبیعی و غیر افزودنی و خوردن و آشامیدن فصلی، از جمله دو اصولیه که این آشپز جوون در رسپیای خود در نظر میگیره. بیشتر دستورات غذایی ایشون، بدون گلوتن بوده و مخصوص علاقمندان دنیای گیاهخواریه.

بیسکوییتای سیب زمینی شیرین و غذاهایی که با قارچ درست می شه، از جمله پر مخاطب ترین مطالب وبلاگ ایشانه. درگاه ایشون رو در این نشانی دنبال کنین.

کتاب آشپزی ایشون رو در این نشانی بخونین. ایندکس رسپیای ایشون که موضوعات مختلفی رو شامل می شه در این لینک ببینین.

اینستاگرام ۱۴۸ هزارفالووری ایشون رو هم در این لینک دنبال کنین که ۱۰۰۰ پست روی اون منتشر شده.

درسایی از آشپز بلاگرها

۱- آشپزی، یکی از محورهای مورد علاقه استارت آپا در سراسر دنیاس.

۲- آشپزی دیجیتالی، بخش جدانشدنی از سبک زندگی دیجیتالی مردمون روزگار ما هستش.
ظرفیتای درآمد زا و فرصت آفرین رو در نظر داشته باشین.

۳- آشپز بلاگرهای معروف دنیا که حالا میلیونر و صدها هزار مخاطب دارن، با کم ترین امکانات و یه سایت و صفحه اینترنتی کار خود رو شروع کردن.

۴- اپلیکیشنای آشپزی، هم دنیای فرصت آفرینی واسه طراحان اپ و هم اینکه، ابزاری واسه گسترش فعالیت آشپز بلاگرها در سراسر جهان هستن.

۵- رسپیایی که واسه دنیای بدون گوشت ارائه می شه، روز به روز مخاطبان بیشتری دشت می کنه.

۶- بلاگرهایی که غذاهایی بدون گلوتن، شکر و کم نمک ارائه میدن و فلسفه آشپزی سالم رو در نظر دارن، با مخاطبان بسیاری روبه رو می شن.

۷- آشپزی دیجیتالی، بازم بحث ای فرصت ساز واسه عاشقان کار و کاسبی اینترنتیه.

۸- انتشار کتاب و تالیفات نوشته شده، پرستیژ بلاگرهای آشپز رو زیاد کرده.

در روزای آینده بازم با دنیای باحال بلاگرای آشپز آشنا میشیم.

شمام از غذاهای ارگانیک استفاده می کنین؟