چطور بهترین ماسک مو را انتخاب کنیم؟

بهمن ۴, ۱۴۰۱ 0 Comments

ماسک مو چیست؟

در این مقاله قصد داریم شما را با ماسک مو، دلیل استفاده از آن، انواع ماسک مو و فواید آن ها با شما صحبت کنیم.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به سلامت، شادابی و لطافت موهایتان اهمیت میدهید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ماسک مو در واقع نوعی تقویت کننده مو، احیا کننده و درمان کننده مو می باشد که بافت موهای شما را با کمک ترکیباتش به حالت اولیه خود باز می‌گرداند. ماسک مو انواع مختلفی دارد و بهتر است هر فردی متناسب با جنس مو، میزان آسیب دیدگی مو و حتی تقویت مو از یکی از انواع ماسک موها استفاده کند، که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

چرا باید از ماسک مو استفاده کنیم؟

از آنجا که ماسک مو انواع مواد مواد مغذی مو و تقویت گر مو مانند: ویتامین A برای شفافیت و جلوگیری از ریزش مو، ویتامین  E برای تقویت ساقه مو، ویتامین C  برای رفع خشکی مو اسیدهای چرب غیر اشباع، امگا 3، کراتین، دایمتیکون، روغن آرگان، سیلیکون و … را دارا می باشد و در نتیجه خوب است که همه افراد چه آنهایی که موهایشان آسیب دیده است و چه آنهایی که داشتن موهای سالم برایشان اهمیت بالایی دارد از ماسک مو استفاده کنند.

قطعا باریک شدن موها در اثر رنگ ها، اشعه خورشید، اتو مو وسشوار و در نتیجه آسیب پذیر شدن مو ها مشکلی است که اکثر ما نگران آن هستیم. بنابراین در میان محصولات آرایشی مو، ماسک مو محصولی است که نگرانی ما را تا حدی کاهش داده و مقاومت مو را در برابر آسیب های فیزیکی و شیمیایی افزایش می دهد.

در این رابط پزشکان راه رهایی از این مشکل را مصرف فراوان حبوبات و فیبر و رساندن ویتامین‌های مختلف به سلول‌های سطح پوست سر می‌دانند. با این حال اگر در مصرف کافی این خوردنی ها سهل‌انگار هستید؛ ماسک مو برای رشد سریع مو از بین انواع محصولات آرایشی انتخاب مناسبی خواهد بود که مقاومت موی شما را در برابر صدمات جدی مانند موخوره و استفاده از وسایل آرایش مو همانند سشوار و اتو افزایش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در فروشگاه الی مارت، ماسک مو با محافظت سه گانه خود از ریشه، ساقه و پیاز مو و از بین بردن آلودگی موها، کم کم موجب بازسازی و ترمیم موهای آسیب‌ دیده می‌شود و به این وسیله روز به روز موها طراوت و شادابی خود را بدست خواهند آورند، سپس به تدریج قوی‌تر و مستحکم‌تر شده و موهای ضعیف را به مرور ضخیم و قوی‌تر می‌کند.

ماسک مو بافت موهای شما را با وسیله ترکیباتش به حالت اولیه باز می‌گرداند. سن جوانی بهترین زمان برای شروع مراقبت‌ها از سلامت موها می باشد و شکننده، خشک و کدر شدن موها همگی زنگ خطرهایی هستند که در همین سن و سال باید به آنها توجه داشته باشید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مراقبت از مو بدون استفاده هفتگی از ماسک مو امکان پذیر نیست. استفاده از ماسک مو فقط شامل کسانی نمی شود که موهای آسیب دیده دارند، بلکه کسانی که موهایشان سالم است و حتی یک بار هم رنگ نشده باید برای محافظت از موهایشان حداقل یک بار در هفته از ماسک مو استفاده کنند. این محصول درمانی موجب می شود رطوبت به موهایتان برسد، و طراوت و درخشش اولیه اش را دوباره بدست آورد.

در میان محصولات مختلف زیبایی اگر به دنبال ماسک مو موثر برای ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت ‌کننده هستید، باید به ترکیبات تشکیل‌ دهنده آن محصول نگاهی بیندازید تا علاوه بر اینکه انتخابی موثر و درستی داشته باشید، بتوانید از ترکیبات آن به خواص موجود در آن پی ‌ببرید. در ادامه چند مدل از ماسک موها را در زیر برای شما توضیح می دهیم:

با ماسک موی حاوی پروتئین آشنا شویم.

اگر موی شما به نوعی کش می آید و احساس می کنید که ضعیف شده است، احتمالاً نیاز به تقویت پروتئینی دارد. مو اساساً از پروتئین ساخته شده و کمبود پروتئین می تواند باعث شود به مرور کیفیت مو افت پیدا کند. تقویت دوره ای مو با ماسک های پروتئین دار می تواند مو را سر حال و به حالت اولیه برگرداند. هر چند، اگر موهایتان کاملاً سالم است، بهتراست بیش از اندازه از ماسک موی پروتئین دار استفاده نکنید. پروتئین بیش از حد موها را سفت و شکننده میکند.

ماسک مو آبرسان

اگر موهای شما خشک و شکننده می باشد یا موخوره و وزی در موهایتان زیاد می باشد و یا زیاد گره می خورد، بهتر است از ماسک مو مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.

یکی دیگر از نوشته های سایت :
بررسی جامع و کامل جارو شارژی و بخار شو از نظر کاربرد و ویژگی ها

ماسک مو با پایه روغن

از ماسک مو با پایه روغنی می توانید به جای ماسک مو مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. ماسک موهایی که پایه روغنی دارند رطوبت را در مو محفوظ نگه می دارند و برای مدت طولانی تری اثر خودشان را حفظ می کنند.

معروف ترین روغن هایی که برای ماسک موهای روغنی استفاده می شوند: روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و روغن آرگان می باشند.

ماسک موی احیا کننده

این ماسک موها مخصوصاً برای موهای رنگ شده و آرایش شده تهیه شده اند. اگر به سالن های آرایشی حرفه ای سر بزنید، می بینید که برای مراجعه کنندگان از محصولات احیا کننده و ماسک مو ترمیم کننده استفاده می کنند. این روش درمانی از آسیب دیدن موها کم می کند، بنابراین اگر با مواد شیمیایی مانند رنگ ها به موهای خود آسیب رسانده اید، بهتر است به فکر انتخاب یک ماسک مو مخصوص احیا کردن موهای خود باشید.

حال که با انواع مختلف ماسک مو آشنا شدید، بهتر است یاد بگیرید چگونه از یک ماسک مو استفاده کنید. البته تمام ماسک های مو نحوه مصرف به همراه خود دارند.

طریقه استفاده از ماسک مو

مرحله اول: موهای خود را به صورت کامل تمیز کنید

موهای خود را با شامپو خوب بشویید و با آب ولرم آبکشی کنید. بعد از این کار با یک حوله آب اضافی موهایتان را بگیرید تا مرطوب باشد ولی آب از آن نچکد.

مرحله دوم: زدن ماسک مو

وقتی موهایتان آبگیری شد، ماسک مو را به سطح مو و بخصوص ریشه ها بزنید و با یک شانه دانه درشت پخش کنید. استفاده از شانه هم به پخش ماسک مو کمک می کند و هم باعث می شود هر بار مقدار کمتری استفاده شود.

مرحله سوم: صبر کنید

حالا که ماسک مو را زدید، باید حدود 10 دقیقه صبر کنید تا این ماده تقویتی اثر خودش را بذارد.

مرحله چهارم: شستشو

وقتی حس کردید زمان کافی برای اثر ماسک مو گذاشتید، حال باید با آب سرد به طور کامل آبکشی کنید. اگر ماسک موی روغنی مصرف کردید، باید بعد از استفاده دوباره شامپو بزنید تا موهایتان چرب نباشد. اما ماسک موهای با پایه آب را با آب خالی بشویید کافیست! استفاده از آب سرد باعث می شود موهایتان برای مدت طولانی تری مرطوب و با طراوت بماند. بعد از شستن با حوله آب موها را بگیرید و اگر قرار نیست مهمانی یا جای مهمی بروید، به جای استفاده از سشوار، بگذارید موهایتان به طور طبیعی خشک شود.

چند نکته مهم در رابط با استفاده از ماسک مو

موقع خشک کردن مو با حوله خشن رفتار نکنید، این کار می تواند به موهایتان آسیب برساند و باعث ایجاد وزی روی مو شود.
استفاده از آب سرد وزی مو را به حداقل می رساند. برای شستشو با شامپو از آب ولرم استفاده کنید، ولی برای شستن ماسک مو از آب سرد.
همیشه برای باز کردن گره های مو از شانه دانه درشت استفاده کنید تا موهایتان کش نیاید و آسیب نبیند.
ماسک موی مناسب خودتان را استفاده کنید. بعضی ماسک موها حجم دهنده هستند، بعضی لخت کننده. برای موهای چرب، خشک یا رنگ شده هم انواع ماسک مو وجود دارد.

قبل و بعد از رنگ کردن مو از ماسک مو استفاده کنید

دو هفته قبل از رنگ کردن مو، بهتر است از ماسک مو استفاده کنید تا موهایتان آمادگی و محافظت لازم  را برای پذیرش رنگ داشته باشد. بعد از رنگ کردن موهایتان، برای جلوگیری از کمرنگ شدن رنگی که روی موهایتان استفاده کرده اید، بهتر است حداقل هفته ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید تا هم رنگ آن درخشان و ثابت بماند و هم موهایتان رطوبت خود را از دست ندهد.

پس اگر از داشتن موهای سالم لذت می برید، باید برای موهایتان وقت بگذارید و تقویتشان کنید تا در این شرایط نامناسب آب و هوایی آسیب نبینند.

امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید. ما به شما برای تهیه و خرید بهترین ماسک مو، فروشگاه الی مارت را پیشنهاد می کنیم تا بهترین ماسک مو را از بین تنوع بی نظیر این فروشگاه انتخاب کنید و خیالتان از بابت اصالت کالا راحت باشد.